Olsztyn,

czwartek, 20 maja 2021

Propozycja uruchomienia tymczasowej pętli tramwajowej przy osiedlu Pojezierze. Proponowany "Szybki Tramwaj Olsztyn"


do Rady Miasta
Szanowni Państwo,
Wnoszę o przeprowadzenie testów popytu na temat zapotrzebowania na kursowanie nowej linii tramwajowej istniejącym torowiskiem na ulicy Towarowej i Dworcowej z pętlą przy ulicy Kołobrzeskiej- na terenie zajezdni MPK.
Mam pytanie: czy możliwy jest testowy okres przejazdu próbnego regularnej linii tramwajowej, powiedzmy to, kursującej w szczycie przewozowym- przez zajezdnię, co np. 30 minut? 
Proponuję aby testowo lub próbnie wykonano przystanek "osiedle Pojezierze" przy ulicy Kołobrzeskiej nr posesji 38, na terenie zajezdni MPK. Być może uda się uruchomić stałą linię nawet przez teren zajezdni, jeśli testy popytu wypadną pozytywnie. Wnoszę o rozważenie propozycji testowego uruchomienia takiej usługi transportowej- tymczasowo przez teren zajezdni. 

Proponowany "Szybki Tramwaj Olsztyn"
W Olsztynie istnieją rezerwy przepustowości na sieci tramwajowej co pozwala na wprowadzenie kursów omijających część przystanków aby wykonać wjazd kieszeniowy- np. pod Wysoka Bramę, albo w kierunku ul. Tuwima. Układ sieci tee wjazdy kieszeniowe umożliwia. Stwarza to potencjał dla próbnego wprowadzenia nowych linii tramwajowych, jako uzupełnienie oferty istniejącej. 

Proponuję nową linię tramwajową testową - linię nr 4E.
Kursowałaby ona w relacji Os. Pojezierze na terenie zajezdni- dworzec PKP (zmiana kierunku)- Wysoka Brama (zmiana kierunku)- Kanta.
Proponuję nową linię testową nr 5E
Kursowałaby ona w relacji Os. Pojezierze na terenie zajezdni- dworzec PKP (zmiana kierunku)- Wysoka Brama (zmiana kierunku)- Uniwersytet-Prawocheńskiego (zmiana kierunku) - Kanta.  
Byłaby to linia ekspresowa, pomijały część przystanków tramwajowych na trasie. Jest to konieczne z uwagi na dwukrotną zmianę kierunku ruchu. Pomijałaby przystanki na trasie Dworzec- Wysoka Brama- jadąc z dworca do centrum, oraz przystanki na trasie.
Proponowany czas przejazdu na trasie Kanta- Dworzec PKP z zajazdem przez Wysoką Bramę: 24- 25 minut
Proponowany czas przejazdu całej trasy nr 5E to około 35 minut, tramwaje pomijałyby szereg przystanków na trasie.

.Pozdrawiam,
Adam Fularz

http://olsztynska.blogspot.com/
Redakcja Dolina Ziel. 24a Ziel. Góra



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz