Olsztyn,

wtorek, 1 stycznia 2019

Czy sporty zimowe robią szczęśliwym? Moja opowieść.

Wczoraj wieczorem byłem autentycznie szczęśliwy- więc pomyślałem że zdradzę sposób jak się naćpać sportem.

Recepta była następująca: nie piłem alkoholu ani tego dnia ani wcześniej, nie ćpałem żadnych marihuan ani nic podobnego, nie brałem żadnych używek w rodzaju kawy czy innych coli. Wypiłem dwie ciemne ale słabe herbaty w połowie dnia-to wszystko jeśli chodzi o używki.

Jako vegan nie mogę zasnąć w nocy jeśli po południu czy wieczorem wypiję ciemną herbatę czy nie daj Boże- colę. Dlatego - w ciągu ostatnich dni po kolei odrzucałem z diety a to herbatę (zawiera teinę), a to colę (zawiera kofeinę), bo nie mogłem po nich w ogóle spać. Było to ciężkie (zwłaszcza z kolą), ale było warto spróbować.

Recepta na szczęście?  Wczoraj samemu i z ziomkami w szybkim tempie wyjeździłem jakieś ponad sto kilometrów na snowboardzie korzystając z braku kolejek do wyciągów narciarskich. Pruliśmy ile wlezie, byle więcej,  bez przerw, bo z powodu deszczu nie było kolejek. Aż mnie trochę kolana bolały na koniec dnia mimo że jeżdżę w karbonowych ortezach na kolana.

Używam ortez bo nie mam nastu lat a w zeszłym sezonie zimowym aż takie ortezy zepsułem -jeżdżę dużo i szybko. Jeżdżę w bardzo grubym pancernym kasku z wewnętrznym zawieszeniem wielokierunkowym w skorupie (typu ods lub mips) i w plastikowej zbroi z wbudowanym kołnierzem na kark (neck brace) bo już w tym roku zepsułem jeden kask przy upadku obrotowym.

Zjadłem sutą obiadokolację jedząc głównie szpinak -kilo czy dwa- i same warzywa. Zapijałem to gazowaną wodą i półtora litrem miętowej herbaty. Gdy się posiliłem i nagadałem z ziomami- byłem autentycznie szczęśliwy. Wyspałem się też dobrze- poszedłem spać już o 10 wieczorem, ściśle unikając patrzenia na ekran telefonu komórkowego przed snem.  

Moja rada na dobrą fazę bez użycia używek? Ćpaj sport.

Adam Fularz
Na podstawie własnych doświadczeń z dietą wegańską, sportem i odrzucaniem różnych używek psychoaktywnych (cola, herbata ciemna).


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz