Olsztyn,

czwartek, 19 listopada 2020

Pytanie o możliwość wprowadzenia lotów do lotniska Wilamowo k. Giżycka

Szanowni Państwo,  
Mam propozycję. Wilamowo jako lotn. dla Giżycka.
Proponuję przygotowanie dokumentacji - propozycji planów rozwoju lotniska. Co Państo o tym sądzą?

Sądzę że jest możliwe ekonomicznie by znaleźć finansowanie dla inwestycji w odbudowę pasa startowego w Wilamowie. Jaka jest Państwa reakcja na propozycję aby powstał port lotniczy Giżycko- Wilamowo? Co Państwo sądzą by był to tylko sezonowy port lotniczy, czynny jedynie latem. Obsługiwałoby loty krajowe do Warszawy z międzylądowaniem w Szymanach. 

Napisałem też list w tej sprawie:
do linii LOT 
Czy w perspektywie 10 lat linie lotnicze LOT byłyby zainteresowane korzystaniem z pasa startowego utwardzonego na lotnisko Wilamowo k. Giżycka? Jest propozycja naprawy pasa utwardzonego, który to pas przed II wojną obsługiwał loty, także loty dla pasażerów. Ruch był tak znaczny, że w Giżysku na jez. Niegocin lądowąły 100-osobowe samoloty. 

Niemniej,  aby lotnisko miało szansę na rynku, musi mieć odpowiednie wyposażenie i infrastrukturę.

W tym celu należy w mojej ocenie przygotować dokument dla samorządu terytorialnego:

Port lotniczy Giżycko

Mam propozycję naprawy zniszczonego pasa startowego. Proponuję dwie opcje:

1. Naprawy zniszczonego pasa ds
2. Budowy nowej ds o wymiarach 2100 na 35 lub 45 metrów.  

Port pełniłby funkcję niewielkiego pasażerskiego lotniska nakierowanego na ruch GA. Obslugiwałby ruch GA z opcją:

-obsługi w sezonie letnim połączenia pasażerskiego do Warszawy
-obsługi sporadycznie samolotu typu Airbus lub Boeing jakichś tanich linii lotniczych.  

Port zatrudniałby kilku do kilkunastu pracowników.
Wymagałby dotacji dla obsługi ruchu pasażerów w komunikacji rozkładowej.


Pozdrawiam
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz