Olsztyn,

poniedziałek, 26 sierpnia 2019

Pytanie o dochody i zyski lotniska Szymany i innych lotnisk w regionie

Do UMWW-M

Drodzy Państwo, Dziękuję za odpowiedzi.

Proszę o podanie środków na osiągnięcie przez w/w port lotniczy- rentowności. Odpowiedź była zbyt ogólna, a Państwo rozporządzają majątkiem publicznym i jako ekonomista- chcę opisać czytelnikom Państwa kompetencje w tym zakresie. 

Lotnisko może powoli zacząć generować zyski przy odpowiedniej wizji jego rozwoju- co pokazuje przytoczony przykład.

Co UMWW-M sądzi o otwieraniu kolejnych podobnych obiektów- np. naprawy istniejących zepsutych - ale utwardzonych pasów startowych dla lotnictwa GA i sanitarnego w innych częściach województwa? W innych krajach na podobnym obszarze jak woj. warmińsko- mazurskie  - działa więcej portów lotniczych niż jeden. Krytycy sytuacji na Mazurach i Warmii- podawali przykład Irlandii. Działa tam jednocześnie kilka lotnisk pasażerskich i większa liczba portów GA.

Pozdrawiam


Poprzednia korespondencja:
czw., 7 lut 2019 o 12:26 Biuro Prasowe <biuroprasowe na serw. warmia.mazury.pl> napisał(a):

Szanowny Panie Redaktorze,

 

Spółka Warmia i Mazury Sp. z o.o. zarządzająca Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury zgodnie z założonymi planami sukcesywnie zwiększa przychody – zarówno te z usług lotniczych, jak i pozalotniczych w celu osiągnięcia przyszłej rentowności.

 

Jak pokazuje sytuacja lotniska Kerry w Irlandii  zysk można wypracować przy odprawionych 307 tys. pasażerów rocznie jednak są lotniska, gdzie odprawianych jest  1,5 mln pasażerów rocznie i nadal nie są one rentowne.

 

Wskazanie konkretnej liczby pasażerów, która gwarantowałaby pokrycie kosztów jest niemożliwe. Mimo licznych opracowań wskazujących pułap 1 mln a nawet 1,5 mln pasażerów rocznie jako ten, który gwarantuje rentowność lotniska w praktyce liczba pasażerów jest tylko jednym z elementów wpływających na jego dochodowość.

 

 

 

Biuro Prasowe

 

URZĄD MARSZAŁKOWSKI

WOJEWÓDZTWA

WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO

 

10-562 Olsztyn

ul. Emilii Plater 1

 

(...)

 

From: Adam Fularz 
Sent: Wednesday, February 06, 2019 12:45 PM
To: Biuro Prasowe
Subject: Pytanie o dochody i zyski lotniska Szymany

 

Podobne lotnisko Kerry w Irlandii w 2015 r. osiągnęło zysk 30980 euro przy 307 tys. pasażerów rocznie. Ilu podróżnych musi obslużyć PL Olsztyn Mazury (ceteris paribus, other things being equal) by pokryć koszty?

Pozdrawiam




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz