Olsztyn,

czwartek, 11 kwietnia 2019

Co z połączeniem kolejowym na stronę rosyjską? UMWW-M odpowiada.


Redakcja pytała:
Proszę o potwierdzenie informacji jakoby Państwa urząd marszałkowski był jedyną przeszkodą na drodze do uruchomienioa połączeń kolei pasażerskiej z Kaliningradu w Rosji do Gdyni w Polsce i jakoby Państwo okłamywali opinię publiczną że wymaga to aktualizacji planu transportowego co nie jest prawdą bo wiele regionów w Polsce  uruchamia połączenia nie ujęte w tych planach. W Państwa regionie też miało to miejsce.

Odpowiedzi

Szanowny Panie,

 

W odpowiedzi na Pana maila z dnia 15 lutego 2018 roku oraz uwzględniając wystąpienie Spółki Przewozy Regionalne z 12 lutego 2018 roku w sprawie uruchomienia od 24 marca 2018 roku połączenia kolejowego w relacji Gdynia Główna – Elbląg - Kaliningrad w ramach zawartej umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz:

- nieprzewidzianych na ten cel środków finansowych w wieloletniej prognozie finansowej,

- uchwalony przez sejmik województwa „Plan Transportowy" w którym nie przewidziano linii komunikacyjnej Elbląg-Młynary-Braniewo stwierdzić należy, że zrealizowanie powyższego jest niemożliwe.

 

Zatem stwierdzenie zawarte w mailu z dnia 15 lutego 2018r. cyt. „jakoby Państwo, czyli przedstawiciele Urzędu okłamywali opinię publiczną, iż realizacja połączenia wymaga aktualizacji planu transportowego, co wg. Pytającego nie jest prawdą oraz, że wcześniej w naszym województwie miało to miejsce" jest nieuprawnione i wprowadza opinie publiczną w błąd.

 

 

Biuro Prasowe

 

image001

URZĄD MARSZAŁKOWSKI

WOJEWÓDZTWA

WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO

 

10-562 Olsztyn

ul. Emilii Plater 1

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz