Do Rady Gminy
Prezydium Rady Gminy
- Sławomir Wydymus - Przewodniczący Rady Gminy Jonkowo
- Katarzyna Kiljańska - Wiceprzewodnicząca Rady Gminy Jonkowo
OKRĘGI WYBORCZE I ICH REPREZENTANCI
- OKRĘG NR 1 (JONKOWO) - Grzegorz Adamowicz,
- OKRĘG NR 2 (JONKOWO) - Jacek Jatkiewicz,
- OKRĘG NR 3 (JONKOWO) - Lech Przegaliński,
- OKRĘG NR 4 (JONKOWO) - Bożena Łochajewska,
- OKRĘG NR 5 (ŁOMY, GARZEWKO, POLEJKI) - Agnieszka Chudy,
- OKRĘG NR 6 (GUTKOWO, WILIMOWO) - Zdzisław Januszewski,
- OKRĘG NR 7 (MĄTKI, KAJNY) - Katarzyna Kiljańska,
- OKRĘG NR 8 (WARKAŁY) - Barbara Brdak,
- OKRĘG NR 9 (WRZESINA) - Tomasz Zalewski,
- OKRĘG NR 10 (PORBADY, STĘKINY) - Beata Piłat,
- OKRĘG NR 11 (WOŁOWNO, BAŁĄG) - Sławomir Wydymus,
- OKRĘG NR 12 (SZAŁSTRY, STARE KAWKOWO, GAMERKI WLK.) - Marek Zieliński,
- OKRĘG NR 13 (NOWE KAWKOWO, PUPKI) - Bartłomiej Kolasa,
- OKRĘG NR 14 (GIEDAJTY) - Arkadiusz Przewłocki,
- OKRĘG NR 15 (GODKI, WĘGAJTY) - Janina Tyburska.
Temat: Pytanie o wykorzystanie korytarza urbanizacji linearnej z torowiskiem w mieście Olsztyn dla uruchomienia linii kolei podmiejskiej Olsztyn- Jonkowo
Pytanie redakcji
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Do Radnych gminy Jonkowo
Szanowni Państwo,
Czy istnieje możliwość obsługi przystanku Jonkowo tworząc na bazie tego przystanku - popularny w Europie system kolei aglomeracyjnej w relacji Olsztyn- Jonkowo?
Jako wydawca spojrzałem na możliwości jakie daje rozkład urbanizacji. Zauważyłem istnienie korytarza urbanizaji linearnej z torowiskiem. Wymaga to jednak budowy nowego fragmentu torowiska do centrum Jonkowa albo nowego toru odstawczego, aby składy kolei podmiejskiej mogły kończyć bieg w Jonkowie.
W ramach proponowanego przez redakcję kolejnego dodatkowego systemu kolei podmiejskiej widzę możliwość wprowadzenia systemu kilku linii podmiejskich. Sugeruję wprowadzenie wzorowanego na Tyne and Wear Metro systemu kolei podmiejskiej. Byłem ostatnio w Newcastle nad rzeką Tyne i bardzo często korzystałem z tamtejszego systemu kolejowego o nazwie Tyne and Wear Metro.
Taka linia kolejowa typu SKM mogłaby kursować na trasach:
S4
(Jonkowo)- Gutkowo - Olsztyn Gł.- Barczewo
S5
(Jonkowo) - Gutkowo- Olsztyn Gł (zmiana kierunku)- Dajtki- Naterki.
Interesuje mnie czy istnieje możliwość wykonania postoju takich usług przewozów kolejowych na przystanku Jonkowo. Widzę na mapie tylko jedną krawędź peronową i jeden tor, bez możliwości zawrócenia składu. Interesuje mnie też czy wdrożenie systemu wzorowanego na Tyne and Wear Metro jest możliwe wokół Olsztyna i w relacji do Jonkowa.
Byłbym wdzięczny za udzielenie odpowiedzi. Opublikuję ją.
Z szacunkiem,
Adam Fularz
wydawca prasy lokalnej
Dołączam grafikę z propozycją połączeń,
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz