do Radnych miasta Olsztyn
dotyczy: Zmieniony wniosek do Rady Miasta Olsztyna dot. kolei podmiejskiej
Szanowni Państwo,
Proponuję aby powołano kolej miejską, tj. aby po prostu zawrzeć porozumienie taryfowe z przewoźnikiem Polregio, wynająć innego przewoźnika dla wykonywania kursów zagęszczających, i uruchomić kolej miejską w Olsztynie (na zwykłe bilety komunikacji miejskiej). Wykonywanoby kursy dodatkowe - ale ta oferta działałaby jako tylko uzupełnienie oferty pociągów Intercity i Polregio na odcinkach podmiejskich. Celem byłoby zagęszczenie istniejącej oferty połączeń kolejowych podmiejskich (cel: atrakcyjna oferta) oraz lepsze wykorzystanie potencjału sieci kolei w podróżach wewnątrz-miejskich poprzez uzupełnienie luk w rozkładzie jazdy, tak aby opłacało się iść na pociąg by pokonać dystans podmiejski.
Skupionoby się na relacji Olsztyn Główny- Śródmieście- Zachodni- Dajtki- Naterki.
Linia S1, linia nr 1
Linie kolejowe dogodnie przebiegają przez centrum miasta. Czy władze miasta i Radni miejscy mogą się wypowiedzieć na temat:
- dogęszczenia oferty na korytarzu Olsztyn Główny- Olsztyn Śródmieście- Olsztyn Zachodni- Olsztyn Dajtki- Naterki do co ok. 30 minut w szczycie i co 40 minut poza szczytem? Powstałaby kolej miejska - linia S1.
Dodanoby kursy dodatkowe zagęszczające ofertę na odcinku miejskim i podmiejskim do cyklu co 30/ 40 minut.
Proponuję wynajęcie operatora z szynobusem który na zlecenie władz miasta Olsztyn wykonywałby usługę przewozową po torowisku PKP PLK na odcinku Olsztyn Główny- Naterki zagęszczając cykl.
Linia S2, linia nr 2
Proponuję doidatkowe kursy na odcinku Olsztyn - Naterki lub Olsztyn- Dajtki- Osiedle Słoneczny Stok ul. Tęczowa bocznicą MPEC. Przy bocznicy MPEC przy uniwersytecie oraz przy ulicy Tęczowej wykonanoby przystanek końcowy dla spalinowego szynobusu. Bocznica nie jest zelektryfikowana ale przebiega bardzo blisko osiedla Słoneczny Stok.
Obecna oferta na trasie proponowanej linii S1 oraz S2, odcinek Olsztyn Główny- Dajtki.
czwartek, 20 maja, OLSZTYN GŁÓWNY DO DAJTKI
06:20
06:27
PR
07 min
08:05
08:11
PR
szybkie
Dodanoby kursy dodatkowe .
Przykład zagęszczenia istniejącej oferty Olsztyn Gł. Dajtki w porze po południu i wieczorem. Dodatkowe kursy miejskie np. 16.15, 16.45, 17.15, 17.45, 18.15, 19: 15, 19: 45, 22.00, 23.00
Poprzednio pisałem proponując:
- zawarcie porozumienia z PKP Intercity i PKP Przew. Regionalne dot. możliwości korzystania z pociągów obu przewoźników na odcinkach miejskich i ewentualnie podmiejskich w ramach taryfy komunikacji miejskiej?
Olsztyn to i tak końcowe stacje składów przewoźnika PKP Intercity. Wypełnienie jego składów jest niskie. Dodanie potoków podmiejskich poprawiłoby frekwencję w pociągach.
W tym celu proponuję aby PKP Intercity dodało po 1-2 dodatkowe przystanki na odcinku podmiejskim. Czy część pociągów przewoźnika Intercity mogłaby stawać na przystanku Śródmieście i Olsztyn Dajtki? Czy wszystkie pociągi przewoźnika PKP Intercity mogą stawać w Naterkach lub w Stawigudzie?
Redakcja proponuje aby- już obecnie dodać do oferty komunikacji miejskiej trasy podmiejskie kolejowe za pomocą składów obu firm przewozów kolejowych. Bez udziału PKP Intercity projekt w chwili obecnej, na stan obecny nie ma sensu, ponieważ to PKP Intercity jeździ częściej na trasach pod miastem Olsztyn.
Przystanek Gronity
Proponuję dobudowanie nowego przystanku: Gronity.
Proponuję trasy:
S1: Olsztyn Gł- Olsztyn Zachodni- Dajtki- Naterki
S2: Olsztyn Gł- Olsztyn Zachodni- Dajtki- osiedle Słoneczny Stok po bocznicy MPEC
S3: Olsztyn Gł- Olsztyn Zachodni- Dajtki-Stawiguda
- zależnie od budowy przystanków- inne kierunku, np. Gutkowo.
Czy władze miasta mogą wystąpić w tych sprawach do przewoźników i do PKP PLK?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
ekonomista
Inst. Ekonomiczny
Dolina Zielona 24a,
65-154 Zielona Góra
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz