Od: Adam Fularz
Subject: Wniosek w sprawie regionalnej uslugi połączenia promowego (Mikołajki)- Ruciane Nida- Wiertel oraz tramwaju wodnego po centrum Rucianego - Nidy
To: Biuro Prasowe warmia.mazury.pl
Subject: Wniosek w sprawie regionalnej uslugi połączenia promowego (Mikołajki)- Ruciane Nida- Wiertel oraz tramwaju wodnego po centrum Rucianego - Nidy
To: Biuro Prasowe warmia.mazury.pl
Do
URZĄD MARSZAŁKOWSKI
WOJEWÓDZTWA
WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
10-562 Olsztyn
ul. Emilii Plater 1
do Sejmiku
Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Do władz województwa warmińsko- mazurskiego,
Szanowni Państwo,
Aby udało się wzmocnić ekonomicznie region Mazury Południowe, proponuję zrealizowanie propozycji systemu transportu w tamtej okolicy, powiązanego biletowo z systemem kolei. Unikalną cechą Państwa regionu jest sieć wodna, czego Państwo w mojej ocenie w ogóle niemal nie wykorzystują. Jako ekonomista z żalem obserwuję że ogromne środki finansowe idą na sieć dróg samochodowych, zaś sieć dróg wodnych jest- w wyniku skrajnie niesłusznego kierowanie strumienia środków inwestycyjnych- niewykorzystana w przewozach miejskich. Szkic takiej sieci na południu regionu- dołączam.
Mam propozycję. Wodny system transportu regionalnego i hub przesiadkowy- przystań promowa przy dworcu kolejowym Ruciane Nida, który zmieniłby nazwę na "Ruciane- Nida Port, a same perony i kładkę nad torami przedłużonoby i przebudowanoby tak by łatwiej było się przesiąść na promy.
Gminne centrum przesiadkowe
Gmina mogłaby ustalić dogodną lokalizację centrum przesiadkowego i dociągnąć tam torowisko kolei korzystając np. z "Kolej Plus". Gminne centrum przesiadkowe przy przystanku kolei, przy porcie, i nowozbudowanym peronie, posiadałoby:
- peron kolejowy, jeśli taką fantazję będzie miał projektant,
- peron autobusowy, początkowo tylko jeden, bo Ruciane-Nida to małe miasteczko, a sama przystań w porcie obsługuje tylko okolicę dworca
- kanał portowy do jeziora oraz jedno nabrzeże czy więcej, wraz z wyświetlaczami godzin rejsu czy też odjazdu dla promów mających kursować co najmniej w weekendy, a więc 3 dni w tygodniu zapewniających niemalże jedyny transport zbiorowy w gminie. System pokazywania godzin rejsów i odjazdów pociągów/ autobusów byłby sercem centrum przesiadkowego. To tutaj podróżni z regionu niemal całorocznie mieliby się przesiadać na promy do możliwych przystani.
.
Proponuję w załączniku szereg możliwych propozycji planów rozwoju systemu tramwaju wodnego. Co Państwo o tym sądzą?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz