Od: Adam Fularz <adam@wieczorna.pl>
Data: czwartek, 19 listopada 2020
Temat: Pytanie o opinię zarządu województwa w sprawie przebudowy lotniska w Szymanach w mały port przesiadkowy
do
Zarząd województwa
Pytanie
Wnoszę pytanie o odniesienie się do propozycji uruchomienia mikro-hubu, w ramach testów, na podstawie modyfikacji już kiedyś istniejącej siatki połączeń.
Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Olsztynie- Szymanach? Koszty szacuję na kilka mln PLN rocznie. U nas przez kilka czy kilkanaście lat działalności lotniska tak wyglądała obsługa połączeń lotniczych.
Zarząd województwa
Pytanie
Wnoszę pytanie o odniesienie się do propozycji uruchomienia mikro-hubu, w ramach testów, na podstawie modyfikacji już kiedyś istniejącej siatki połączeń.
Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Olsztynie- Szymanach? Koszty szacuję na kilka mln PLN rocznie. U nas przez kilka czy kilkanaście lat działalności lotniska tak wyglądała obsługa połączeń lotniczych.
Możnaby było uruchomić dotowane
sezonowe późnowieczorne loty linii lotniczych "Lot" z Warszawy do Szyman- i je przedłużyć w wybrane dni na lokalne lotniska do:
1.
Ornety- jako lotnisko lokalne dla Elbląga i Braniewa. Naprawionoby wyrwę w pasie startowym lotniska Orneta.
2.
Kętrzyna i tamtejszego lotniska które utwardzonoby i wydłużonoby nieznacznie.
Na tych lotniskach dobudowanoby niewielkie terminale pasażerskie. Wszystkie one obsługiwałyby loty pasażerskie rozkładowe sezonowe do Warszawy przez Olsztyn Szymany.
Bilety lotnicze na odcinki z Szyman do tych lotnisk lokalnych regionu byłyby dotowane przez władze samorządowe i bardzo tanie. Podróżni z innych samolotów do Olsztyna Szymany mogliby z nich tanio skorzystać. System ten funkcjonowałby podobnie jak system wewnątrzkrajowych lotów pasażerskich na Łotwie. Późnowieczorne połączenia skomunikowałyby lotnisko w Szymanach z innymi miastami regionu i umożliwiałoby lepsze obłożenie ostatnich lotów do Olsztyna.
Uruchomionoby planowe loty rejsowe pasażerskie w sezonie letnim:
Warszawa- Olsztyn- Orneta (mogłoby kursować całorocznie np.w piątek wieczorem raz w tygodniu, powrót następnego dnia rano)
Warszawa- Olsztyn- Kętrzyn Wilamowo (wymaga to jednak konsekwentnego programu przebudowy lotniska w Kętrzynie pod konkretne typy samolotów). Mozliwa jedt też nazwa lotniska Giżycko- Kętrzyn w zależności od nazwy lotniska w przypadku reaktywacji istniejącej tu kiedyś oferty lotów pasażerskich.
Staranoby się by w perspektywie kilku lat było możliwe przesiąść się w Olsztynie na loty do Ornety czy Kętrzyna co najmniej trzy razy w tygodniu w godzinach późnowieczornych.
Tak przez lata było możliwe dotrzeć do mojego miasta z Poznania. Samolot przez wiele lat kursował z Zielonej Góry do Poznania (60 km lotu) i potem dopiero leciał w kierunku Warszawy.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja transport.org.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz