Szanowny Panie!
Za pośrednictwem Burmistrza Miasta Giżycko Pana Wojciecha Iwaszkiewicza otrzymałem korespondencję Pana dot. prop. lotniska GIZYCKO – WILAMOWO.
To miło , że się Pan zainteresował możliwością rozwoju lotniczej komunikacji wprost ze stolicą Mazur. Byłoby to wielce pożyteczne dla znacznego ułatwienia docierania do Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, ale … .
W temacie lotniska GIŻYCKO-WILAMOWO moglibyśmy dalej korespondować i współpracować tylko i wyłącznie gdyby poza pomysłem miał Pan konkretne propozycje źródeł finansowania lub partnerów inwestycyjnych (krajowych lub zagranicznych).
Z wyrazami szacunku!
Stanisław Tołwiński
Prezes AKJ
From: Wojciech Karol Iwaszkiewicz | Burmistrz Giżycka [mailto:burmistrz na serw. gizycko.pl]
Sent: Friday, November 20, 2020 9:49 AM
To: wajsznory na serw. lotniskoketrzyn.pl
Subject: FW: Pytanie o możliwość wprowadzenia lotów do lotniska Wilamowo k. Giżycka
Witaj Stanisławie,
Przesyłam korespondencję, jaką wczoraj otrzymałem.
Pozdrawiam,
Burmistrz Giżycka |Urząd Miejski w Giżycku |
Witryna sieci Web: www.gizycko.pl
Telefon:(..)
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, November 19, 2020 12:11 PM
To: burmistrz (na serw) gizycko.pl
Subject: Pytanie o możliwość wprowadzenia lotów do lotniska Wilamowo k. Giżycka
Szanowni Państwo,
Mam propozycję. Wilamowo jako lotn. dla Giżycka.
Proponuję przygotowanie dokumentacji - propozycji planów rozwoju lotniska. Co Państo o tym sądzą?
Sądzę że jest możliwe ekonomicznie by znaleźć finansowanie dla inwestycji w odbudowę pasa startowego w Wilamowie. Jaka jest Państwa reakcja na propozycję aby powstał port lotniczy Giżycko- Wilamowo? Co Państwo sądzą by był to tylko sezonowy port lotniczy, czynny jedynie latem. Obsługiwałoby loty krajowe do Warszawy z międzylądowaniem w Szymanach.
Napisałem też list w tej sprawie:
do linii LOT
Czy w perspektywie 10 lat linie lotnicze LOT byłyby zainteresowane korzystaniem z pasa startowego utwardzonego na lotnisko Wilamowo k. Giżycka? Jest propozycja naprawy pasa utwardzonego, który to pas przed II wojną obsługiwał loty, także loty dla pasażerów. Ruch był tak znaczny, że w Giżysku na jez. Niegocin lądowąły 100-osobowe samoloty.
Niemniej, aby lotnisko miało szansę na rynku, musi mieć odpowiednie wyposażenie i infrastrukturę.
W tym celu należy w mojej ocenie przygotować dokument dla samorządu terytorialnego:
Port lotniczy Giżycko
Mam propozycję naprawy zniszczonego pasa startowego. Proponuję dwie opcje:
1. Naprawy zniszczonego pasa ds
2. Budowy nowej ds o wymiarach 2100 na 35 lub 45 metrów.
Port pełniłby funkcję niewielkiego pasażerskiego lotniska nakierowanego na ruch GA. Obslugiwałby ruch GA z opcją:
-obsługi w sezonie letnim połączenia pasażerskiego do Warszawy
-obsługi sporadycznie samolotu typu Airbus lub Boeing jakichś tanich linii lotniczych.
Port zatrudniałby kilku do kilkunastu pracowników.
Wymagałby dotacji dla obsługi ruchu pasażerów w komunikacji rozkładowej.
Pozdrawiam--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
piątek, 20 listopada 2020
pytanie o możliwość wprowadzenia lotów pasażerskich do lotniska Wilamowo k. Giżycka
do UMWW-M
Szanowni Państwo,
Czy długofalowo, w perspektywie kilkunastu lat, UMWW-M zamierza wspierać inne lotniska na terenie regionu niż tylko to obsługujące stolicę regionu? Myślałem aby jakieś inne lotnisko w regionie (wielkości Irlandii) przystosować do obsługi lotów pasażerskich. Na jeziorze Niegocin kiedyś lądowały aż 100- osobowe samoloty z powodu dużego popytu na połączenia lotnicze wokół Giżycka przed IIWŚ. Czy UMWW-M ma jakieś długofalowe plany w tej kwestii?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
wydawca prasowy, ekonomista.
pt., 20 lis 2020 o 12:02 wajsznory <wajsznory na serw. lotniskoketrzyn.pl> napisał(a):
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz