Olsztyn,

środa, 10 października 2018

Czy kolej Ełk- Sypitki będzie używana w ruchu regionalnym? Pytanie do UMWW-M

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
W OLSZTYNIE


Do UMWW-M

Szanowni Państwo,

Wg moich informacji istnieje możliwość odtworzenia kolei regionalnej w relacji Ełk- Sypitki, ew. do Zawady Tworki i Turowa- wystarczy poprawić jakość torowiska oraz pozyskać używany tabor- wagony motorowe- autobusy szynowe w wersji na 750 mm. Czy UMWW zamówi kursy pociągów regio na tej lokalnej trasie? Czy przeznaczy środki na remont torowisk i zakup używanych autobusów szynowych w wersji na rozstaw szyn 750 mm?
Opis z Wikipedii:

W 2001 PKP podjęła decyzję o likwidacji linii – rok później przejął ją Urząd Miasta w Ełku i przekazał Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji jako Ełcką Kolej Wąskotorową. W historii EKW rozpoczął się nowy etap. Obecnie pociągi jeżdżą na trasie Ełk – Sypitki. Od 1 marca 2014 r. Ełcką Koleją Wąskotorową zarządzaMuzeum Historyczne w Ełku.

W roku 2018 EKW przewiozła 21 tysięcy osób[3].
Muzeum Zabytków Kolejnictwa z 1913 roku, cc wikimedia

Proponowana lista przystanków i stacji na trasie:

BSicon BHF.svg
0,000Ełk Wąski Tor 1
BSicon WBRÜCKE.svg
0,756most żelbetowy na rzece Ełk z 1913r .
BSicon BRÜCKE.svg
wiadukt Ełk ul. Przemysłowa
BSicon HST.svg
3,920Mrozy Wielkie
BSicon HST.svg
6,570Regielnica
BSicon HST.svg
9,690Kałęczyny
BSicon HST.svg
12,030Laski Małe
BSicon LSTRq.svg
BSicon ABZgr.svg
odjazd do Zawady-Tworki


BSicon HST.svg
0,000Laski Małe
BSicon HST.svg
2,960Wiśniowo Ełckie
BSicon HST.svg
5,390Kopijki
BSicon HST.svg
7,470Krzywe
BSicon HST.svg
9,690Zawady-Tworki
BSicon ENDEe.svg
koniec linii




BSicon HST.svg
15,070Sypitki
BSicon WBRÜCKE.svg
15,214most stalowy rzeka Małkiń 1910-1952
BSicon STR.svg
BSicon WBRÜCKE.svg
16,730most żelbetowy z 1913 r.
BSicon HST.svg
21,000Pisanica
BSicon HST.svg
22,820Romanowo
BSicon HST.svg
24,760Borzymy
BSicon HST.svg
26,400Dudki
BSicon HST.svg
28,400Grądzkie Ełckie
BSicon HST.svg
30,380Kalinowo
BSicon BRÜCKE.svg
wiadukt stalowo-kamienny z 1913 r.
BSicon HST.svg
32,730Maże
BSicon BRÜCKE.svg
wiadukt stalowy z 1913 r.
BSicon HST.svg
35,330Milewo
BSicon TUNNEL1.svg
tunel pod linią kolejową z lat 1939-1945
BSicon BHF.svg
37,860Turowo
BSicon ENDEe.svg
koniec linii
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz