URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
W OLSZTYNIE
Do UMWW-M
Szanowni Państwo,W OLSZTYNIE
Do UMWW-M
Wg moich informacji istnieje możliwość odtworzenia kolei regionalnej w relacji Ełk- Sypitki, ew. do Zawady Tworki i Turowa- wystarczy poprawić jakość torowiska oraz pozyskać używany tabor- wagony motorowe- autobusy szynowe w wersji na 750 mm. Czy UMWW zamówi kursy pociągów regio na tej lokalnej trasie? Czy przeznaczy środki na remont torowisk i zakup używanych autobusów szynowych w wersji na rozstaw szyn 750 mm?
Opis z Wikipedii:W 2001 PKP podjęła decyzję o likwidacji linii – rok później przejął ją Urząd Miasta w Ełku i przekazał Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji jako Ełcką Kolej Wąskotorową. W historii EKW rozpoczął się nowy etap. Obecnie pociągi jeżdżą na trasie Ełk – Sypitki. Od 1 marca 2014 r. Ełcką Koleją Wąskotorową zarządzaMuzeum Historyczne w Ełku.
W roku 2018 EKW przewiozła 21 tysięcy osób[3].

Muzeum Zabytków Kolejnictwa z 1913 roku, cc wikimedia
Proponowana lista przystanków i stacji na trasie:
![]() | 0,000 | Ełk Wąski Tor 1 | |||
![]() | 0,756 | most żelbetowy na rzece Ełk z 1913r . | |||
![]() | wiadukt Ełk ul. Przemysłowa | ||||
![]() | 3,920 | Mrozy Wielkie | |||
![]() | 6,570 | Regielnica | |||
![]() | 9,690 | Kałęczyny | |||
![]() | 12,030 | Laski Małe | |||
![]() | ![]() | odjazd do Zawady-Tworki![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||
![]() | 15,070 | Sypitki | |||
![]() | 15,214 | most stalowy rzeka Małkiń 1910-1952 | |||
![]() | |||||
![]() | 16,730 | most żelbetowy z 1913 r. | |||
![]() | 21,000 | Pisanica | |||
![]() | 22,820 | Romanowo | |||
![]() | 24,760 | Borzymy | |||
![]() | 26,400 | Dudki | |||
![]() | 28,400 | Grądzkie Ełckie | |||
![]() | 30,380 | Kalinowo | |||
![]() | wiadukt stalowo-kamienny z 1913 r. | ||||
![]() | 32,730 | Maże | |||
![]() | wiadukt stalowy z 1913 r. | ||||
![]() | 35,330 | Milewo | |||
![]() | tunel pod linią kolejową z lat 1939-1945 | ||||
![]() | 37,860 | Turowo | |||
![]() | koniec linii |
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz